Dacia Duster nejčastější závady

Dacia Duster - nejčastější závadyDacia Duster je skvělé auto s ještě lepším poměrem cena/výkon. Obecně lze říci, že poruchovost vozu Dacia Duster je velmi nízká (s ohledem na jeho nízkou cenu), přesto je to pořád jen auto a nějaké závady se občas přeci jen objeví. Jejich četnost samozřejmě můžete značně ovlivnit tím, jak se k vozu budete chovat a starat se o něj. My si v tomto článku uvedeme nejčastější závady, které trápí vůz Dacia Duster.

Dacia Duster nejčastější závady

Pokud se budeme chtít bavit o nejčastějších závadách aut, tak obecně platí, že nejvíce nákladných závad se vyskytuje v motoru a přidruženém pohonném ústrojí. A Duster není výjimkou. Je to logické. Vždyť právě tato oblast je konstrukčně nejsložitější a mechanicky nejvíce namáhána. Některé motory jsou poruchové více, jiné méně.

V případě Dacia Duster je vhodné si důkladně rozmyslet koupi sestavy s naftovým motorem 1.5 DCi. Není totiž žádným tajemstvím, že tento motor, který kromě Dusteru najdete také v Méganu, Scénicu, Cliu a dalších, trpí poměrně vysokou poruchovostí. Podle některých (neověřených) informací Renault v průběhu záruční doby zaznamenává až 40% reklamací souvisejících s tímto motorem. Mezi nejčastější závady tohoto motoru patří selhávání turba (v důsledku čehož se pak ničí i motor), špatné vstřiky, kolabující palivové čerpadlo, problémy s elektrorozvody a chyby řídící jednotky (ECU). Zmíněné problémy se týkají hlavně prvních verzí zmíněného motoru, takže obezřetní buďte zejména při koupi bazarových vozů. Pokud plánujete koupit zbrusu nový Dacia Duster, tak už se tohoto motoru moc bát nemusíte. Postupem času se totiž mnoho výše zmíněných vad již podařilo odstranit.

Další nejčastější závadou Dusteru, která se však již nevztahuje jen na motorizaci 1.5 DCi jsou problémy s převodovkou. Převodové stupně jsou nastavené dobře – podařilo se nalézt skvělý kompromis pro jízdu po dálnici a jízdu ve městě. Problémem však je to, že převodovka občas může opožděně reagovat na změnu rychlostního stupně. Frekvence a pravděpodobnost této závady se zvyšuje u aut, která mají najeto 50 000 km a více. Problém se často skrývá ve spojce, takže pokud se s touto závadou setkáte, je dobré ji zkontrolovat.

Dalším známým problémem převodovky je to, že z ní občas mohou vycházet zvláštní bručivé zvuky. Pokud se Vám tato závada projevuje v situaci, kdy máte vyřazeno (neutrál), tak je třeba zkontrolovat zejména ozubení a ložiska. Netřeba snad ani připomínat, že je nutné pravidelně kontrolovat olej v převodovce.

Nemálo majitelů Dusterů se také potýká s korozí. Ta trápí zejména první Dustery, tedy ty z roku 2010. Novější modely by již měli mít kvalitní pozinkování a se rzí si tu již asi moc nesetkáte.

Tak takové jsou asi nejčastější závady Dacia Duster. Na závěr už zbývá snad jen zopakovat, že i když se jedná o nejčastější závady, neznamená to nutně, že Vás musí potkat. Jak jsem již zmínil na začátku článku, pravidelnou a důslednou péčí o svého Dustera minimalizujete riziko poruch na minimum. Také zde pochopitelně platí to, že vše je velice individuální. Přestože první motory 1.5 DCi obecně nebyly příliš spolehlivé, tak se najde spousta řidičů, kteří s nimi najezdili stovky tisíc kilometrů bez větších problémů a nedají na ně dopustit.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>