Nová Dacia Duster 2014 představena!

Nová Dacia Duster 2014Nejdůležitější premiérou v pavilonu Dacie na autosalonu ve Frankfurtu byla bezpochyby nová faceliftovaná Dacia Duster. Po třech (nutno říci že úspěšných) letech na globálních trzích se Duster dočkal několika estetických exteriérových změn. Co se týče interiéru, tak ten byl vylepšen naprosto zásadně.

Ačkoliv se na první (a možná i druhý) pohled může zdát, že vzhled Dusteru zůstal beze změny, jisté designové změny tu přeci jen jsou. Drobným přepracováním prošla zadní světla. Střešní ližiny jsou masivnější a mají na sobě nápis “Duster”. Nová jsou také kola. Větší změnou prošly přední světlomety, které navíc přichází s režimem denního svícení. Celkově vylepšení vzhledu hodnotíme velice pozitivně – Dacia Duster pro rok 2014 vypadá mnohem moderněji, více svěží a agresivněji. Jistě také ubude těch, kteří říkají, že Duster vypadá lacině – faceliftovaná verze se totiž lacinému dojmu zase o řádný kus vzdálila.

Nyní se přesuňme do interiéru. Kvalita použitých materiálu se nijak nezměnila. Co se ale změnilo je palubní deska, která byla kompletně přepracována. Tlačítka na elektrické ovládání oken byla přesunuta na jejich přirozenější pozici – na dveře. Značný pokrok byl učiněn také v odhlučnění – podle oficiálních zpráv se můžeme těšit na interiér o 50% tišší.

Nová Dacia Duster 2014 InteriérNabídka motorů se rozrostla o benzínový TCe 1.2l o výkonu 125 koní. Tento motor již známe z Renaultů, nicméně toto je jeho nejvýkonnější verze. Duster 4×2 s 1.2 pod kapotou dokáže zrychlit 0-100 km/h za 10,4 sekund. V podstatě jedinou nevýhodou, která se váže k tomuto novému motoru je skutečnost, že zatím není dostupný ve verzi 4×4. Ovšem co není, může brzy být. Výrobce tvrdí, že tento přeplňovaný motor má spotřebu 6 l/100 km, což zní velice zajímavě a ekologicky. A když už jsme u té ekologie, nově je vůz vybaven také režimem řízení Eco, který snižuje spotřebu při akceleraci a krotí klimatizaci.

Úroveň výbavy se samozřejmě liší podle balíčku, který si zvolíte. Celkem jsou 4, přičemž nejnižší nabízí 4 airbagy, ESP a již zmíněný Eco režim, zatímco nejvyšší úroveň poskytuje litá kola, parkovací senzory, navigační software, tempomat, omezovač rychlosti a další vychytávky.

Suma sumárum, novou faceliftovanou Dacia Duster hodnotíme velice pozitivně. Základní výbava byla malinko rozšířena, ale cena zůstala totožná, tedy velice přívětivá (začíná asi na čtvrtmilionu). Dacia si tímto omlazením bezpochyby upevní již tak solidní místo na trhu. Nová Dacia Duster 2014 již byla uvedena na trh a proto ji lze již objednávat.